Service

ZIJN WIJ DE BESTE OPTICIEN?

We doen elke dag ons uiterste best om u het beste (en eerlijk) advies te geven. Wij volgen continu bijscholingen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op optiekgebied.

 

ZIJN WE DE GOEDKOOPSTE OPTICIEN?

Hierop is het antwoord “nee”. Maar we zijn ook zeker niet de duurste. We proberen leuke en kwalitatief goede monturen aan te bieden voor een faire prijs. Helaas kost een mooi product geld. Een gratis bril bestaat niet! Wij hebben monturen vanaf 59 euro.

Onze prijzen voor brillenglazen zijn reëel, zonder kortingsacties en prijsstunts. Gewoon goede glazen voor een vaste prijs. Bij ons betaalt u niet (minstens) het dubbele voor een glas, om vervolgens het tweede glas gratis te krijgen.

Hetzelfde geldt voor onze contactlenzen: we werken met de nieuwste lenzen en de controles zijn altijd bij de prijs inbegrepen. En als er tussen de halfjaarlijkse controles door eens een probleempje is met uw contactlenzen of met het lenzen dragen kunt u ook bij ons terecht. Klik hier voor meer informatie over contactlenzen.

 

LEVERTIJD BRILLENGLAZEN

Heeft u een enkelvoudige bril (een vertebril of een leesbril), dan zijn de glazen in veel gevallen de volgende dag bij ons binnen, zodat we uw bril die dag kunnen maken. Heeft u een meervoudige (bifocale of multifocale) bril of een bril met niet-standaard glazen, dan is de levertijd in het algemeen een week. Ook hebben we een voorraad enkelvoudige glazen (van S 0,00 tot en met S -5,00, maximale cilinder -2.00), zodat we uw bril soms zelfs binnen 15 minuten klaar hebben. “Klaar terwijl u wacht”, zeg maar. Dus misschien zijn we wel de snélste opticien!

U kunt bij ons ook terecht voor 1 los glas (of 2) in uw bestaande montuur of zonnebril.

 

 

KINDERBRILLEN

Heeft u een brilrecept van de oogarts? Dan krijgt u bij aanschaf van onze standaardglazen (bij aanschaf van een complete bril) voor kinderen t/m 12 jaar de hardlaag en de superontspiegeling t.w.v. € 20,- per glas van ons kado! Of u kunt kiezen voor een gratis stoeibril.
We hebben al een complete kinderbril (inclusief geharde en ontspiegelde kunststof glazen) vanaf 89 euro!

 

GEEN “KIESPIJN”!

Heeft u moeite met het uitzoeken van een geschikt montuur? Bij ons hoeft u niet bang te zijn voor “kiespijn”.
Natuurlijk adviseren wij u zo goed mogelijk bij het uitzoeken van uw montuur, maar heel soms is het resultaat toch niet wat u er van verwacht had.
Mocht u binnen 1 week na het ophalen van uw nieuwe bril toch spijt hebben van de keuze van het montuur, dan ruilen we het montuur gewoon om voor een ander montuur. Als de glazen in het nieuwe montuur passen slijpen we uw glazen nog diezelfde dag in het montuur van uw keuze. Passen de glazen niet? Dan bestellen we nieuwe glazen voor u (u betaalt dan 1 glas, wij betalen het andere) en na 1 tot 10 werkdagen (afhankelijk van het glastype) kunt u uw nieuwe bril ophalen.

Bepalingen:
  • Het eerste montuur nemen we in direct nadat u het nieuwe montuur uitgezocht heeft.
  • Als we nieuwe glazen voor u bestellen nemen we de oude glazen in.
  • Is het nieuwe montuur minder duur dan het eerste montuur, dan krijgt u het prijsverschil in een tegoedbon uitgekeerd. Is het nieuwe montuur duurder dan het eerste montuur, dan betaalt u (uiteraard) het prijsverschil bij.
  • Geldt niet voor monturen die op recept voor u zijn gemaakt, en niet bij monturen die vermaakt/aangepast zijn (bijvoorbeeld brilpootjes ingekort). Bovendien moet het montuur onbeschadigd zijn.
  • Alle specifiek bij het montuur horende accessoires (briletui/ poetsdoekje etc.) dienen onbeschadigd en ongebruikt te zijn.

 

SERVICE & GARANTIE

Natuurlijk willen we graag dat u heel lang plezier heeft van uw bril. Daarom geven we u graag wat onderhouds- en schoonmaaktips. Mocht u onverhoopt pech hebben met uw bril dan verlenen we graag extra service om het plezier te verlengen:

 

Onderhouds- en schoonmaaktips

Gebruik een stevige brillenkoker als u uw bril niet draagt. Zet uw bril vooral niet boven op uw hoofd.

Gebruik voor het op- en afzetten van uw bril altijd uw beide handen.

Leg uw bril nooit op de brillenglazen.

Uw bril kunt u het beste iedere dag reinigen voor het slapen gaan. Hierdoor voorkomt u dat huidvet en -zuren op uw montuur en glazen inwerken. Gebruik voor het reinigen van een metalen of kunststof montuur lauwwarm water en een niet-schurend afwasmiddel. U kunt uw bril drogen met een zachte droge doek. Pas op dat er geen vuil in de doek zit, dit kan uw glazen beschadigen!

Bij een montuur van buffelhoorn dient u contact met water zo veel mogelijk te vermijden, het materiaal droogt hierdoor uit.

Wij raden u aan om uw bril twee keer per jaar door ons te laten nakijken en bijstellen. Het verhoogt uw draagcomfort en de levensduur van uw bril. Uiteraard is deze service voor onze klanten gratis! Ga niet zelf buigen.

En is uw (kunststof) montuur gebroken? Ga het dan niet lijmen. Door de stoffen in de lijm wordt het materiaal aangetast waardoor reparatie vrijwel onmogelijk wordt! Doe er tijdelijk een plakbandje om en laat de bril door ons repareren.

 

Garantie *

Monturen: 24 maanden garantie op fabricagefouten

Glascoating: 18 maanden garantie op fabricagefouten

Service bij ongelukken **

Binnen 12 maanden na aankoop van uw bril (montuur plus 2 correctieglazen) krijgt u van ons bij een ongelukje vervanging van het gebroken onderdeel éénmalig tegen 65% van de normale prijs. Het onderdeel wordt vervangen volgens oorspronkelijk voorschrift.

Vervanging bij diefstal **/***

Als uw bril binnen 12 maanden na aankoop wordt gestolen kunt u eenmalig een nieuwe bril (montuur plus 2 gelijkwaardige glazen) aanschaffen voor 65% van de prijs van de originele bril.

* schade door foutieve reiniging of onjuist gebruik valt buiten de garantie.

** niet van toepassing als het een speciale aanschafprijs betreft.

*** u dient het originele proces verbaal te overleggen. De maximale korting bedraagt nooit meer dan 35% van de prijs van de originele bril.