Corona

Wij nemen het coronavirus serieus. Daarom is onze werkwijze aangepast, en zijn we geopend op afspraak.

Wilt u langskomen in onze winkel? Lees dan onderstaande aandachtig voor uw bezoek.

 

OP AFSPRAAK

U kunt voor uw bezoek aan onze winkel een afspraak maken, maar dit is niet voor alle bezoeken aan onze winkel noodzakelijk / verplicht. Voor het ophalen van contactlenzen, en kleine brilreparaties kunt u zonder afspraak langskomen. Maar let wel: klanten met een afspraak gaan altijd voor, en het kan hierdoor voorkomen dat u even moet wachten.

Voor een oogmeting, het uitzoeken van een (zonne-)bril, het ophalen van een bril, contactlensaanpassingen en contactlenscontroles vragen wij u een afspraak te maken. Dit doen we om de afstand van 1,5 meter te kunnen waarborgen. Zo bent u er zeker van dat de winkel voor u geopend is, en dat u de enige klant in het verkoopgedeelte van onze winkel bent. Zo kunt u in alle rust uw nieuwe bril of zonnebril uitzoeken. Per afspraak laten we maximaal 2 personen toe; u zelf en maximaal één begeleider (ouder dan 6 jaar). Bij contactlensafspraken laten we 1 persoon per afspraak toe, omdat de contactlensruimte beperkt van ruimte is.

We vragen u met klem op tijd te komen.

 

AFSPRAAK MAKEN

U kunt een afspraak maken via e-mail info@kroeze-optiek.nl, via whatsapp (06-38651085) of per telefoon (0511-453291). Wilt u uw klantnummer (en als u deze niet bij de hand heeft uw geboortedatum) erbij vermelden, zodat we uw klantgegevens op kunnen zoeken? Omschrijf uw vraag a.u.b. zo duidelijk mogelijk, eventueel samen met een foto.

U kunt een afspraak maken voor:

  1. Nieuwe bril + oogmeting (60 min.)
  2. Nieuwe bril zonder oogmeting (bestaande brilsterkte gebruiken) (45 min.)
  3. Nieuwe brillenglazen + oogmeting (20 min.)
  4. Nieuwe zonnebril (20 min.)
  5. Kleine reparaties (5 tot 10 min.)
  6. Bril of contactlenzen ophalen (5 tot 10 min.)

 

BIJ UW BEZOEK AAN ONZE WINKEL

Onze winkeldeur aan de Voorstraat blijft gesloten, wij openen de deur aan de Eyso de Wendtstraat voor u.

We vragen u direct na binnenkomst om uw handen te desinfecteren met gel die wij beschikbaar hebben.

Monturen en zonnebrillen worden door ons van de rekken gehaald, en na uw bezoek schoon gemaakt en weer opgehangen. Tussen de afspraken in plannen we tijd vrij om alles goed schoon te maken, zowel de apparatuur als de monturen en/of zonnebrillen die gepast zijn. Tijdens het schoonmaken van de winkel laten we u nog niet binnen in de winkel, en vragen u buiten te wachten.

 

OOGMETING

Oogmetingen voeren we uit met een zogenaamde autophoropter, waardoor we uw ogen op 1,5 meter afstand kunnen meten.

 

BRIL AFSTELLEN

Het afpassen of bijstellen van monturen doen we op uw mondelinge aanwijzingen en/of door op een afstand te kijken. We vragen u uw montuur af te zetten en op tafel te leggen. Wij zullen dan het montuur afpassen en weer voor u op tafel leggen, waarna u het zelf weer op kunt zetten. Zo vermijden we lichamelijk contact.

Wij mogen korte handelingen verrichten binnen de 1,5 meter. Als u er geen problemen mee heeft zullen we uw bril bijstellen zoals u van ons gewend bent.

 

CONTACTLENZEN

Contactlenscontroles worden vanaf 11 mei weer uitgevoerd. Wij vragen u hier een afspraak voor te maken. Wilt u alleen contactlenzen bestellen? Dat kan gewoon (via telefoon, e-mail of whatsapp).

 

DOPPENAKTIE KNGF

We nemen tijdelijk geen plastic doppen aan voor de doppenaktie van het KNGF. Wij vragen u deze te bewaren tot onze winkel weer normaal en zonder voorwaarden geopend is.

U kunt de plastic doppen ook bij de Welkoop in Kollum inleveren.

 

BELANGRIJK!

Wij vragen u thuis te blijven als u verkouden bent, keelpijn hebt, koorts hebt of hoest. Ook al denkt u dat u niet besmet bent met het coronavirus.

 

VRAGEN?

Heeft u nog vragen? U kunt ons gerust mailen op info@kroeze-optiek.nl. Appt u ons liever? Dat kan op 06-38651085. We reageren zo snel mogelijk.

 

We hopen op uw begrip. Wees zuinig op uzelf en de mensen om u heen, en blijf gezond!

Frank Kroeze en Sandra Bruins.

 

Update 10-08-2020.